LIVE @WARTARAKYAT

Monday, 4 March 2013

Terkini!!! Selepas #LahadDatu, Kota Kinabalu Pula Diceroboh Tentera Sultan Sulu?!!! @NajibRazak @tunfaisal


Sebentar tadi ketika melayari sebuah portal perbincangan, admin amat terkejut dengan maklumat yang dikongsikan oleh salah seorang forumer dilaman tersebut yang berbunyi;
Just mw suru hati2, seramai 500 org Tentera Sultan Sulu sudah smpai ke kwasan KK dan bersembunyi di Sepanggar Bay. Mereka akan melancarkn tindakan aggresion sama sepertimana dgn tindakan mereka di LD. so, BE CAREFULL!!! 
KLIK SINI untuk terus ke halaman yang dimaksudkan. 
Berdasarkan maklumat itu, admin segera berhubung dengan salah seorang sahabat yang turut terlibat memantau  keadaan semasa berkaitan tuntutan Sultan Sulu di Lahad Datu.


Sebaik sahaja mendengar pertanyaan itu, sahabat admin seakan terpinga- pinga, menurutnya setiap perkembangan berhubung perkara- perkara berkaitan insiden Lahad Datu pasti akan segera sampai ketangannya untuk dilaporkan segera kepada pihak atasan.

Namun berdasarkan keadaan semasa, admin dimaklumkan tiada perkara seperti itu berlaku di Kota Kinabalu.

Sejajar itu, admin memohon dan menyeru agar semua pihak yang prihatin berhubung isu Lahad Datu ini, tapis dahulu setiap maklumat yang diterima dan pastikan ianya disahkan benar sebelum mengongsikannya di laman sosial mahupun media alternatif.

Dikhuatiri, dengan penyebaran maklumat songsang seperti ini akan menimbulkan kekecohan dikalangan rakyat setempat sehingga memungkinkan berlakunya tragedi yang tidak diingini.

Admin memuji sifat forumer terbabit yang mahu mengongsikan setiap maklumat yang diterima dengan orang awam dan tidak sesekali menyalahkannya atas kesilapan fakta ini. Setidak- tidaknya ia membuktikan betapa prihatinnya forumer tersebut dengan permasalahan yang dihadapi sekarang.

11 comments:

IPOH MALAY said...

Lawak Apakah? Teluk Sepanggar tu pengkalan TLDM kot..

Anonymous said...

dorang datang naik kapal selam kot..sebab tu kena masuk sepanggar...base kapal selam tldm.....mesti tengah menyorok kat dalam tiub torpedo....hahaaaaa

Anonymous said...

IPOH MALAY BODOH! ITU TEMPAT NAMA AJA ADA PANGKALAN TLDM! TAPI DI SEKELILING TU KG ORG SULUK MCM LOK BATIK DAN GANTISAN!

SAPA SURUH BAGI IC SAMA INI SULUK? KERANA UNDI? MANA YB2 UMNO YG BAGI TEMPAT TINGGAL SAMA INI SULUK? MANA AL-JUBURI WAL LAKNATULLAH YANG BAGI IC KETIKA NAK TUMPASKAN PBS DULU?

APA PUNYA PM YANG PALING PENAKUT NIH? RAKYAT DIUTAMAKAN...MATI DULUKAH?
MANA PAK LAH YANG LEPASKAN ANJING SIAL TUH? PAK LAH PUN KENA TANGGUNGJAWAB PASAL KEBODOHAN BELIAU!

SIYAL PUNYA YB2 POLITIK UNDI NIH!!!!!

Anonymous said...

PDRM sepatutnya jangan lupa dengan penyebar khabar angin atau cyber troop ANwar babi . ambil tindakan tanpa belas kasihan.. cubaan menakut-nakut penduduk dan orang ramai aadalah tindakan tidak bertanggungjawab

Anaksi A. said...

boleka jgn gunakan istilah tentera sultan sulu, tapi gunalah pengganas atau penceroboh sultan sulu. sbb klu guna istilah tentera, seolah2 kita iktiraf yg sedang myerang kita ni adalah benar2 tentera yg diiktiraf.

IPOH MALAY said...

Bising + Bijak = Somebody ... Bising + Bodoh = Abby Abadi. Ko ingat semua orang Tasaug sokong Kiram ? Sultan Bantilan adalah yang berkuasa, bersemayam dan disenangi di Jolo. Bukan Kiram III proksi Marcos yang tinggal di Manila. Aku dah sampai Teluk Sepanggar la ngok. Kebanyakan orang Tasaug, Sulug yang lari ke Malaysia adalah mereka yang ditindas oleh Marcos semasa Jamalul Kiram III berkuasa sebagai Sultan Sulu. Bahkan senjata api kumpulan Kiram ini bayak warisan zaman Marcos. Lihatlah tergamaknya orang Sulug sendiri belasah sampai mampus geng-geng Kiram. Jangan segera membodohkan orang bro. Setakat info kau yang sekadar dengar cakap orang je. Kan dah nampak sapa bodo. Daripada sibuk membodohkan orang sana sini. Baik lu diam-diam duduk, besorkan telor.

Anonymous said...

Talampau banyak setinggan PATI di negeri Sabah jangan tekejut kalau penyukung sulu muncul di Sapanggar,Lokawi atau Kepayan.Karjasama urang ramai sangat diperlukan kalau nampak sasuatu yang mencurigakan tarus kasi lapur sama pulis.parcakapan dengan urang pun mau jaga jaga kerana perisik sulu berada di mana mana.

Parti Tupperware said...

Apa lah kena mengena dengan pemberian IC atau tidak. Tak dengar ke yang datang tu org sulu dari phillipines, yang ada IC tu kira rezeki dia dpt jadi rakyat malaysia.Tak semua bangsa sulu tu seetuju dgn kiram.. ingat depa nk ke jd rakyat filipin.. msia jauh aman bah... Kalau depa pun dok serang, kira pembelot la... Jgn la politikkan isu ni. Yg terkorban tu, orang msia, Sabah negeri di msia. Kita sama-sama tentang penceroboh... YaAllah.. selamatkanlah adik ku di Sepanggar dan abang di Semporna yang sedang bertugas.

Anonymous said...

Xpela kte xpyah nk mki2 spa2 yg plu kte wt skg cme bdoa je spye ngre kte slmt ,yg btugas untuk mnjge kslmtn kte pun slmt gak ,yg dh tkorbn kte doa kn smge di ccri rahmat AMAN......

Anonymous said...

SOKONG 105% KENYATAAN IPOH MALAY

blackheart said...

aku setuju sgt siapa yg sokong anwar tu dhantar naik kapal perang g sabh,,terus kecut telur la,,,

Suapan Agama

Tapak Rujukan

Hiburan Dan Sukan

Followers

Info & Maklumat Untuk Dikongsi


nirlestari@mail.com

PM created on 3rd December2011,
achieve first 3,000,000 viewers on 8th May 2013